Ośrodek 2018





REKRUTACJA
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
SZKOŁA SPECJALNA PROMUJĄCA ZDROWIE
SZKOLNE KOŁO PTTK
LOGOPEDYCZNE
"CO NIECO"


KOŁO EKOLOGICZNE
SKO
ODDZIAŁ REGIONALNY
WARMIŃSKO - MAZURSKIE
OLIMPIADY SPECJALNE POLSKA
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
OFERTA NOCLEGOWA
ZA ŻYCIEM
SPONSORZY
GAŁKOWO MASTERS 2012 EQUESTRIAN SHOW
FUNDACJA ROZWOJU SPORTU I REHABILITACJI
BIAŁYSTOK
PODLASKA FUNDACJA POMOCY OSOBOM
NIEPEŁNOSPRAWNYM "ROZWÓJ"

SZKOŁA SPECJALNA PROMUJĄCA ZDROWIE


LOGO SPZ


Zespół ds. Promocji Zdrowia w ramach realizacji Programu Szkoła Specjalna Promująca Zdrowie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. dr. Władysława Klementowskiego w Łupkach

Justyna Siemion - koordynator - p.o. dyrektor - utworzenie zakładki SSPZ, bieżące informacje na stronie Ośrodka,

Aneta Rainko - przewodniczący -koordynator - organizacja zajęć z panią pielęgniarką Heleną Pardej na temat: zdrowego odżywiania, higieny, ruchu, itp.

Justyna Nowosielska-Chmielewska - wicedyrektor - redagowanie postów na Facebooku, opracowanie projektu planu działania

Elżbieta Romankiewicz-Wasilewska - pedagog szkolny; Sally Wegner - psycholog szkolny - organizacja szkoleń zewnętrznych SANEPID, PPPP, PCPR, dietetyk; konsultacje dla rodziców, tablica informacyjna o działaniach podejmowanych w ramach SSPZ

Beata Biedrzycka - nauczyciel w-f; Wojciech Waszkiewicz - nauczyciel w-f; Monika Palczewska - nauczyciel - organizacja szkolenia(może być w formie warsztatów sportowych dla pracowników Ośrodka (min. 1 raz w semestrze)

Dorota Pieńkowska - nauczyciel biologii - rozgrywki bocce dla pracowników Ośrodka (mogą być przy okazji zawodów, turnieju)

Justyna Skrzeczkowska - wychowawca w świetlicy tablica informacyjna o działaniach podejmowanych w ramach SSPZ

Barbara Szymczyk - wychowawca w internacie; Jolanta Niedźwiecka-Płochocka - intendent; Ewa Lesińska - kucharka - zajęcia warsztatowe dla dzieci w internacie- przygotowanie kolacji połączone z rozmową na temat zdrowego odżywiania, wartości odżywczych produktów spożywczych

Agnieszka Zadroga- miejsce w bibliotece z publikacjami na temat zdrowia, odżywiania, zapotrzebowanie na publikacje, lekcja biblioteczna

Magdalena Zadroga - specjalista ds. kadr -

Bożena Dymowska - przewodnicząca rady rodziców - włączanie/zaangażowanie rodziców w działania w ramach SSPZ

Malwina Bałdyga - rodzic; Barbara Faryj - rodzic - promocja zdrowego trybu życia.


Szkolny zespół promocji zdrowia wspiera działania szkolnego koordynatora.

Zadania i organizacja pracy szkolnego zespołu promocji zdrowia:

  • Wspieranie pracy szkolnego koordynatora i aktywny udział w: przeprowadzaniu diagnozy, planowaniu działań, ich realizacji i ewaluacji wyników,
  • organizacji szkoleń w zakresie promocji zdrowia, prowadzeniu dokumentacji działań w zakresie promocji zdrowia i pracy szkolnego zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji.
  • Ustalenie reguł pracy zespołu i zakresu zadań poszczególnych członków.
  • Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych członków zespołu.
  • Organizacja spotkań zespołu: cykliczność spotkań, z zapowiedzianym wcześniej tematem, zaplanowanie spotkań podsumowujących różne etapy pracy,
  • Spotkania otwarte - "każdy mile widziany",
  • Praca metodą warsztatową, z aktywnym zaangażowaniem wszystkich uczestników (praca w małych grupach, wspólne poszukiwanie rozwiązań).
  • Ważne jest, aby w zespole tym były osoby aktywne, otwarte na nowości, zaangażowane, twórcze i przyjazne sobie. Wszyscy członkowie szkolnego zespołu powinni dokładnie poznać i zrozumieć koncepcję SzPZ.


  • Cechą dobrego, skutecznego zespołu jest koncentracja na wspólnym celu, planowaniu działań dla jego osiągnięcia i ewaluacji wyników, pokonywaniu trudności.

    Zespół taki charakteryzuje:


  • wzajemne zaufanie,
  • wysoki poziom zgodności członków co do zadań,
  • wspólne rozwiązywanie konfliktów,
  • umiejętność słuchania,
  • umiejętność podejmowania decyzji i negocjowania.


  • Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia:

  • Upowszechnianie koncepcji SSPZ w społeczności szkolnej.
  • Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
  • Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
  • Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
  • Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
  • Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
  • Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci SSPZ.
  • Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami.


  • © by J. Siemion, I. Kałęka - 2009